Khamis, 31 Januari 2013

jalan2 ke solo-jogyakarta jan 2013..


rrasanya sudah agak lama tak melayan blog saya ni..mungkin terlupa sudah pasai blog kerna sibuk dengan FB saja. semalam ada teman yang call katanya ada lihat blog saya gambar semasa gi surabaya tahun lepas. so saya teringat kembali blog yang sudah lama ku tinggalkan . pada tahun ni awal2 lagi dah merancang bercuti ke solo dan jogyakarta bersama hubby tercinta dan teman2 lain. kali tak bersendian kerna en. hubby dapat cuti 4 hari ikut bercuti ke solo dan jogyakarta. selalunya saya akan pergi bercuti dengan teman2 saja. sekarang ini agak sukat untuk saya bercuti satu keluarga kerna anak2 dan sibuk dengan urusan masing2. sulu kalau bercuti ke luar negara mesti 1 family best sangat. harap2 masa2 akan datang allah izin kan saya bercuti dengan anak2 macam2 dulu aminnn.

deretan penjual baju T di sepanjang jalan Malioboro memang best shopping di sini..
malioboro mall besar tapi pengunjung kurang ramai cuma ada para pelancong macam saya saja. warga tempatan kurang bershopping di sini.

baju T memang bermacam2 corak yang sangat menarik untuk teman di malaysia..

aneka batik boleh di pilih harga memang berbaloi2 dan kualitinya bagus..

permandang kereta kuda di jalan malioboro di waktu malam memang best  di sepanjang jalan ini di waktu malam. sampai jam 12 masih aramai peniaga dan pengunjung..

pasar barangan antik di solo saya suka sangat kesini...

meriam lama di pintu masuk rumah batik solo.

kawasan rumah batik solo cantik klasik hisan si persekitarannya sukaaa.

rumah batik yang terkenal di solo...

hubby tercinta kami memang suka bergambar walau di mana..

candi prambanan dari jauh saja gambarnya.

sempat bergambar membelakangi candi prabanan..walaupun sudah hampir senja waktunya.


















ini adalah tempat yang berjaya saya lawati semasa ke solo dan jogyakarta buat buat tatapan teman2 yang mungkin akan ke sana.. solo dan jogyakarta memang best..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan